wherever i lay my hat that's my home

Publicerat i: Kreativa stugan Hem, Kreativitet, Nyckelskylt, Pyssel, Änglar
I dag blev det lite pysslande. Det började med att jag målade över/
grundade en stor pannå som jag målat något mindre bra på tidigare.
Har tänkt mig göra en speciell tavla av den, har allt i huvudet (så får
vi se hur det blir i verkligheten sen då). Den kom fram i skallen då
'jag fick pysslet av Åsa för någon dag sedan, lite av det hon gav mig
ska vara med och temat blir "fjärilar" eller "vingar" eller "bevingat".
Då jag sökte reda på pannån hittade jag också en gammal skylt
med krokar, med golfmotiv a'la engelskt. Färgerna var gråmurriga,
mörka, röd, grön, brun med en grå ton. Ingen här hemma golfar, 
åtminstonde inte jag och det är väl bara jag som bor här så... ;-)
Därför har den aldrig kommit upp på väggen, men själva modellen
skulle passa för mina nycklar, så jag tog fram den också och grundade.
Och under dagens lopp kröp det fram lite idéer som fick ta form medan
pannån torkar. 
 
Slipade fram lite sliten lock på kanterna. 
Prövade om mina älskade änglar passade och upptäckte att de
var som gjorda för ändamålet. 
 
Och så ville jag ju ha dit en HOME-markering. Sökte i mina gömmor
och fann några chipboard; H, O, M, E. Då det är omålade oftast, så
plockade jag bland servetterna och hittade en med sköna färger som
kunde matcha änglarna. Jag rev till bitar av en servett, lagom stora 
för att täcka en bokstav, och penslade chipboarden med decoupagelim,
strök på servettbitarna och efter lite pysslande blev det vackra bokstäver
som passade väldigt bra till alltihop.
 
Ett litet hjärta i trä fick också en decoupagekostym och då allt torkat
glossade jag alla delarna. Med alltihop ihopsatt blev det en riktigt fin
skylt för mina nycklar. Passar bra in här hemma också. 
 

OCH så är skaparlusten i full gång...
#1 - - Anonym:

Maria heter jag. Snubblade över din blogg och fastnade. Så duktig du är. Skylten är fantastiskt. Jag blev avundsjuk, en sån fin skylt vill jag också ha. I vilket fall som helst så kommer jag kika in här och läsa inläggen regelbundet. Du är välkommen till min blogg också om du vill. Jag har en obotlig sjukdom som hittills tagit mitt ena ben så jag skriver mycket om sjukdomen. Ha det bra. Kram

Svar: Hej Maria! Vad glad jag blir över det du skriver. Du är hjärtligt välkommen att kika in så ofta du vill. Jag ska gå in och läsa ordentligt på din blogg också. Kikade en liten kort vända i går kväll då jag var på väg i säng, och förstår att du har din smärta i livet, rejält, och tycker det är något jag verkligen vill följa; hur du mår och kämpar, kanske några glädjeämnen trots allt och så all pepp man kanske kan hitta hos varandra, all sorg som inte andra kan förstå och å vidare. En väldigt stor och varm kram till dig vännen!!!
underminkupa.blogg.se