Jag protesterar!!!

Publicerat i: Barnbarn, Döttrar, Födelsedag, Stolthet Begåvning, Christian, Erfarenheter, Kärlek, Presenter, Saknad
Blev en rejäl runda på sta'n idag. Tillsammans med tjejerna och en liten
Buster sovandes i barnvagnen irrade vi runt och letade passande små
presenter till storebror Nataniel. Födelsedagen var redan i söndags, 
men det är "pappas vecka" så han får fira sin femårsdag med oss i helgen
i stället. Det önskades guld- och silverpennor - han älskar allt som glittrar
och glimmar, precis som morbror Christian gjorde - så det fick bli sådana
och en liten bok med mandalamotiv (också något som hör till favorit-
sysselsättningarna; måla mandalas) och så små bokstavsstämplar. Han
är, till mormors (och mammas) stora glädje, en riktig pysselgubbe. Det 
går verkligen i generna.
 
 
 
Det var verkligen jättemysigt att gå runt där med tjejerna och njuta och en
liten fikapaus hann vi också med, På Waynes, med semla! Då passade
Buster på att vara med och bestämma lite också. Inte ville han ligga i vagn
då det fanns en moster att sitta i knä hos eller en mamma med sina goa
matbehållare. Det är obetalbart då man belönas med stora leenden och en
massa joller då man pratar med honom. 
Då vi gick ifrån caféet stannades äldsta dottern 2 gånger för att bli gratulerad
till tjänsten hon fick idag. Får inte skvalla riktigt än vad det är för arbete, men
kan viska att det är ett chefsjobb och att det säkert är många som blir lite
chockade. Hehe. Hon förtjänar det så in i norden!!! Men visst känns det lite
mysko, som att hon "vuxit förbi" mig/oss som föräldrar på något vis. Och så
ÄR det ju också på sätt och vis. Är så STOLT över vad duktig hon är. SÅ
himla STOLT. 
Förstår inte hur mina barn kunnat bli så otroligt fina människor!!!! De gör mig
så stolt och lycklig, alla tre. Att de sedan också är så starka och duktiga och
kloka är stor bonus. 
 
 
 
Efter fikat styrdes stegen mot BR; papparstallrikar, servetter och ballonger
och så'nt med önskat fotbollstema hittades där. Men det är sjukt vad mycket
dyrare vissa saker är där mot på till exempel Åhléns (dit vi gick sedan). Är
ingen som helst skillnad på innehåll, enbart priset skiljer. 
Vi avslutade hela rundan med att handla mat på Hemköp, som numera är
den matvarubutik som ligger närmast bussarna. Jag styrde kosan mot nya
favoritavdelningen, grönsakerna och letade reda på zucchiner. Några små
ojämnt formade ligger på en hylla och prislappen sitter där på hyllkanten. 
Jag var tvungen att be Erika kolla om jag läst rätt. 39.90 STYCK!!! För ytte-
pyttesmå. Det sved i mig men jag kunde inte ta någon sådan, räckte inte
till EN måltid ens (brukar dela dem på 2-3)! Och jag som använder den som
ersättning för så mycket, i nästan all mat. Zucchini, färsk bladspenat och
grönkål. VARFÖR är färska grönsaker så jädrans dyrt? Särskilt de riktigt bra
och nyttiga. PROTEST! Tanken på den dyra zucchinin följde mig med bussen
hem. Men väldigt nöjd efter en rolig och mysig eftermiddag med mina finaste,
det är jag. Verkligen. Känns som om det lossnat en del. Trots häftig saknad.