Vem pysslar i köket om kvällarna???

Publicerat i: Andevärlden, Christian Kommunikation, Kök, Spökerier
Jag undrar om han brukade vara mycket i köket och pyssla,
min son, då han bodde här med sin flickvän. Jo, han bodde
faktiskt här för flera år sedan, i exakt samma lägenhet. Det
märkliga är att jag inte kom ihåg det då jag tackade ja till den.
Hade en jobbig tid efter skilsmässa och elände i den vevan, 
så det kan vara en förklaring, samt att han inte bodde här så
länge. Men i vilket fall som helst så hör jag ständiga ljud och
rörelser från köket, helst på sena kvällarna men även annan
tid på dygnet. Han var duktig på att laga mat och jag kan nog
tänka mig att han gick och pysslade i köket på de platser han
bodde. Bredde sig kvällsmackor, plockade undan, och annat
så'nt där man gör i kök. 
Det är flera stycken som talat om för mig att jag har någon 
annan från andevärlden hos mig, just i köket. Min väninna
som går medial utbildning sa att hon var säker på att min
mormor var här, särskilt i köket. Att hon gick och muttrade
lite om att jag rörde till och att det inte såg ut som ett riktigt
kök. Jag har nämligen ingen köksmöbel där inne nu, utan den
har ställts in i rummet och fungerar som både matsalsmöbel, 
pysselmöbel, TV- och datamöbel. Toppen. Till saken hör att
jag ärvt den efter just mormor, så det är klart att hon kanske 
ogillar det hela. Eftersom jag gärna lever med de bortgångnas
saker och kort så antar jag att energierna finns omkring mig
hela tiden, eller kanske det bara är så att jag nånstans önskar
det. I alla fall sa min vän att hon är här och ser om mig. 
En annan person sa tidigare att det är en man som inte riktigt
hör hit utan till gården ovanför, någon som är lite obehaglig
och som inte riktigt förstår var han är, det stämmer inte för
honom men han vet inte hur han ska ta sig härifrån. Det kan
kännas lite obehagligt, men var mer under den första tiden
efter att Christian gått bort. JAG känner inget obehag NU för
vem det än må vara som är här och pysslar. För att det ÄR 
någon, det är jag övertygadd om. Både jag och katten hör det,
ofta. Katten rycker till och stirrar och kan sen ligga och vakta
lite, men går inte dit där ljudet kommer ifrån. Så det är inte
min hörsel det är fel på eller inbillning på något vis. Men den
stora frågan är VEM eller VILKA det är. Därför funderar jag på
utifall Christian brukade gå och pyssla HÄR i köket. Jag har ju
ställt hans sista legitimation (som han hämtade bara 2 månader
innan han gick bort) uppe på min fläkt i köket, just för att han
ska få vara med mig då jag lagar mat. Han älskade min mat och
mat över huvud taget. På samma sätt som jag, hellre god mat
än en massa godis. Ja, hela vår släkt är sådana, vi pratar mat
då vi äter en måltid. Kan prata om mat vi vill ha nästa gång,
eller mat vi åt en gång som vi gillade extra mycket, vem som
ville ha mer mat och kanske till och med vill ha matlåda. Att
göra en god middag var mitt sätt att visa kärlek och omtanke
till exempel på födelsedagar då den firade fick välja mat. Hade
ingen chans att köpa några presenter, men det uppskattades.
Kanske är han med där inne i köket bara för att jag placerat
honom där, i och med legitimationen. Jag hoppas så att det är
så. Ja, mormor får vara med hon också. Nu.